Sponsoring

firefox Sponsoring jest bardzo dobrym sposobem na budowanie pozycji firmy wśród określonej grupy odbiorców. Ponieważ jednak skrajnie odmienne mogą być definicje końcowych odbiorców to i różne przedsięwzięcia są sponsorowane przez firmy z takiej czy innej branży. Sponsoring zazwyczaj kojarzy się w bardziej lub mniej poważnymi wydarzeniami sportowymi. Jest w tym sporo racji, ponieważ właśnie sport jest najbardziej uniwersalny, jeśli chodzi o zakres działalności sponsorów. Wynika to w dużej mierze z tego, że kibice, poza tym, że da się zdefiniować dla nich jedne wspólny profil są też równocześnie grupą bardzo zróżnicowanych odbiorców. I choć nie mówi się o tym z różnych względów również pseudokibice podlegają działaniu reklamy. Wprawdzie nikt dla nich reklam nie przygotowuje, ale to jeszcze o niczym nie świadczy. Inne firmy mogą zamiast sportu sponsorować wydarzenia czy instytucje kulturalne czy naukowe. Jeśli z jakichś przyczyn dana firma jest zainteresowana na przykład zagadnieniem genetyki to chętnie włącza się w organizację spotkań naukowych na ten temat. Włącza się również finansowo. W ten sposób sponsoring pozytywnie wpływa na wszystkie aspekty rozwoju gospodarczego

Jak rozdzielić gadżety

Nie jest tajemnicą, że wręczenie pamiątkowych gadżetów po zakończonej transakcji ma być czymś więcej niż tylko sympatycznym gestem. Ów sympatyczny gest ma być jednocześnie aktem reklamowym, promocyjnym, mogącym przyczynić się do powtórzenia większej ilości zakończonych pomyślnie transakcji. Problemem jest więc takie rozdysponowanie podarunków, żeby usatysfakcjonowany był nie tylko partner biznesowy, ale i nasza własna firma. Taktyka rozdawania gadżetów na prawo i lewo zdecydowanie nie przynosi skutków. Oczywiście, jakieś minimalne zmiany może przynieść, ale na pewno nie na taką skalę, jakiej byśmy mogli oczekiwać. Dobrym rozwiązaniem może być na przykład połączenie akcji promocyjnej z jakąś sponsorowaną przez firmę imprezą. Wówczas małe stoisko promocyjne byłoby nie od rzeczy. Również wszelkiego typu konkursy są mile widziane- organizacja takowego to w dobie internetu nawet nie godzina pracy, a efekt może przerosnąć najśmielsze oczekiwania. Wszystko zależy znów od tego, do jakiej grupy odbiorców chcemy z akcją trafić, bo jełki reklamujemy produkty dla starszych ludzi to raczej nawet zmasowana kampania internetowa przyniesie raczej mizerne skutki.

Do spijania śmietanki

No dobrze, może niekoniecznie śmietanki, ale do wypicia porannej kawy- jak najbardziej. Pierwsze kubki reklamowe wprowadziła dawno temu pewna firma samochodowa. Były one raczej ładne a nie praktyczne, ale za to zapoczątkowały pewną widoczną do dziś tendencję- wiązanie firmy i klienta przez drobne upominki. Dziś kubki reklamowe zostały zepchnięte na margines przez tańsze w produkcji artykuły, a szkoda, bo jedyny kubek jaki mam jest właśnie kubkiem reklamowym i nie zamieniłbym go na inny. Kubeczek czy ewentualnie filiżanka z nadrukiem firmowym to bardzo ciekawy pomysł. O ile oczywiście nadruk nie spłynie z kubka przy pierwszym kontakcie w płynem do mycia naczyń, bo w ten sposób raczej ciężko zdobyć zaufanie klienta. Jeżeli natomiast uda się nam udostępnić pewnej ilości osób kubek, który będzie nie tylko ładny, ale i praktyczny, trwały i ogólnie rzecz biorąc, porządny, to na pewno marka stanie się bardziej znana, nawet, jeśli poza takim kubkiem nic nas z klientem nie połączy. Kluczem do sukcesu jest przecież myślenie o przyszłości- teraz wytwórzmy świadomość marki, na zakupy przyjdzie jeszcze pora. Zresztą, nawet jeśli nie- może niedoszły klient powie o naszej firmie rodzinie albo znajomym.